Nu spammar jag men det får ni stå ut med på den största dagen för året på hemmaplan! Kommer med en liten V4 genomgång! Loppen innan V75, mycket bra klass på dessa lopp och det är här kassan till V75 ska byggas!
1) Favoriten Aida Boko som är riktigt bra har blivit struken. Nu ser istället Armando Kievtshof ut att bli favorit, vilket som känns givet att gå emot. Funkar den som under tex elitlopshelgen så är det toppchans men givet att gå emot då den sett riktigt usel ut senaste starterna. Gör han bort sig direkt från start håller nog ludde ut med Main Kronos och har då toppchans. Finns annars en del roliga skrällar här att plocka med. Tycker Kendricks Victory, åkes andra häst, är en bättre häst än Main kronos och konstigt att åke valt bort, given vid tempo. Tycker det är svårt att ranka loppet då mycket beror på hur Armando funkar. Spelar nog matematiskt med dessa streck, C hästarna får nog svårt men kommer nog åka med på något system.
Rank: 1,4,9,2,11 C: 5,2,7,8,6
2) Öppet lopp detta. Golden Boy är bra och s5nabbare än folk tror, får nog ändå svårt att hålla ut 4 Onice Axe, men skulle inte bli allt förvånad om åke hittar en extra växel. Dock är Golden Boy även osäker och inget att spela på från det spåret. Just 4 Onice Axe är bra och piper till ledningen, är nog första häst på det, men har inte riktigt känslan för att det ska räcka? Vill istället varna kraftigt för 2 Nesmil Hanover och 5 Obelix som är två riktigt bra hästar i form! Beatles är favorit just nu från bakspår vilket känns iskallt som spelobejekt.
Rank: 4,2,5,1,9 C: 8,11,3,7,6,10
3) Funkar Raja är det toppchans, kollar nog värmningen och spikar om det ser okej ut vilket jag antar det gör.
Rank A: 7 B: 4,5,9 C: 3,2,1,6,8
4) "Läskigt lopp". Har inte alls känslan för Hyacint som ser ut att bli favorit och når ledningen. 200k i första pris räknar jag med betyder att åke inte får bestämma. Inte alls imponerad av Hyacint och detta känns som en kall favorit och inte säker den håller undan trots lågt tempo. Givet drag och första häst/ spik för mig är 12 Photo Princess som känns som en av få som kan göra något själv i loppet. Kommer hon fram i dödens tidigt tar hon ner Hyacint. Mycket streckvärd till 17% just nu och kul idé. Dock kan det bli problem att bara vara stark och krossa ledarn, brukar alltid komma ut någon med en sparad speed som kan bli svårt att stå emot. 4 Scarlet Tabac har toppform och kommer få ett bra lopp härifrån och är nog den som har chans att spurta ner alla till slut.Även Bonnies Maggie kan göra detta. Skulle dock inte förvåna mig allt för mycket om vi avslutar med en tokskräll som smygit på innerspår...
Rank: A: 12 B: 4,9 C: 6,7,8,11,2,3,10,1,5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|