Bästa chansen: Perfect Toll
Näst bästa: Hard Cider
..................
3 Hard Cider (Åke Svanstedt) hade ett dåligt läge senast men gjorde ett bra lopp. Han satt i tredjespår nästan hela vägen, det var en häst framför som galopperade och han fick en extra kurva i tredjespår. Han känns lika fin i träningen som han gjorde innan och håller samma form som tidigare. Nu är läget klart bättre och han är snabb från start. Jag kör för ledningen och det här är en vinnartyp som måste ha bra chans. Går barfota runt om som vanligt. Han är min näst bästa chans i omgången, säger Åke.
2 Janthom Kåpe (Åke Svanstedt) valde jag fel väg med senast och han hade lite krafter kvar i mål. Hade jag kört lite annorlunda hade han varit bland de tre främsta. Hästen går bra varje gång men har haft ett litet uppehåll inför den här starten. Han har tränat på lite extra och känns fin och har fått ett bra läge då han är snabb ut. Jag tycker att han går klart bäst i ledningen och kommer självklart att prova för den. Samtidigt har hästen kommit upp fort i klasserna och möter tuffare motstånd nu. Barfota runt om, säger Åke.
8 Canal Skater (Åke Svanstedt) har ryckt upp sig på slutet och är under fortsatt utveckling. Han spurtade bra vid segern senast men fick då också en fin invändig löpning. Formen är bra och hästen känns bara bättre och bättre. Tyvärr fick han ett dåligt spår och det blir nog svårt att vinna därifrån. Jag ligger lite lågt och han behöver mycket tur för att räcka. Men formen är så bra. Barfota runt om som vanligt, säger Åke.
10 Sebastian K. (Åke Svanstedt) var i fin författning när han kom till mig och vi har låtit honom få acklimatisera sig i sin nya miljö med nytt foder och nytt träningsupplägg. Har fått träna på rätt lugnt i sandbanan. Han känns jättefin i jobben, både löpsugen och fräsch och jag är mycket nöjd. Jag kommer att köra på chans invändigt, säger Åke.
9 Perfect Toll (Åke Svanstedt) är en riktig kanonhäst som vunnit med en hel del krafter kvar båda gångerna på slutet. Känns fortsatt fin. Han är stark och senast var han mer eller mindre okörd över tre varv. De värsta konkurrenterna står bakom oss och han måste ses med toppchans igen, säger Åke.
(Olle från tp) om Åkes chanser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: mijo14 (+5), Trinity (+2)
|