Datum: 2012-07-31
Tid: 17:15
Sport: Handboll
Land: Olympic
Liga: Olympic
Match: Serbia - Croatia
Period: ft
Spel: Croatia -2.0
Insats: 7.00
Odds: 1.800
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Balkanderby står på kalendern och jag tycker folk överskattar ett visst land här.
Serbien må gått bra i sitt hemma EM i vintras men hur bra var dom egentligen? Självklart var dom bra och dom stod för en riktigt bra insats och var 2 bollar ifrån en förlängning i finalen mot Dankmark. Men jag är helt övertygad om att Serbien aldrig hade gått så långt om dom inte spelat på just hemmaplan, både spelare som domare vek ned sig gång på gång för publiken och deras stämning. Serbien är inte det nästbästa laget i Europa, kanske 4-5:e bäst. Serbien inledde detta mästerskap med att torska med 5 bollar mot Spanien och man imponerade inte alls. Dom tog sig till OS genom att gå vidare på målskillnad mot Polen. Jag tycker Serbien har gått ned till sin normala standard efter EM och dom kommer stanna här ett bra tag framöver.
Kroatien däremot är enligt mig ständigt underskattade och man är absolut inte sämre än Serbien. Jag blev oerhört imponerad i deras premiär match mot Sydkorea där Kroatien vann med 31-21. Visst är Serbien bättre än Sydkorea men inte så jätte mycket att det skulle skilja 10 bollar mellan dom. Serbien torskade med 5 mot Spanien och i min bok så är Kroatien minst lika bra som Spanien om inte lite lite bättre. En -2.0 lina tackar jag och tar emot för här, jag kör 7/10u.
Lycka till!