Datum: 2012-08-06
Tid: 18:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Juniorallsvenskan
Match: Degerfors IF J - Örgryte IS J
Period: ft
Spel: Degerfors IF J -0.5
Insats: 3
Odds: 2.450
Bolag:
Motivering:
Tar med ett fotbollsspel i Green machine-sheetet. Det är bra att variera sig lite

.
Eftersom jag själv är degerforsare känner jag större delarna av Degerfors juniorlag. Full inside-info! Vi har snackat lite om läggmatcher, men dessa herrar är givetvis professionella så det blir svårt att ordna något liknande.
Degerfors har kämpat och slitit under stora delar av serien utan resultat. Vissa ljusglimtar har setts till, men avsaknaden av poäng är ändå ett faktum då man ligger näst sist i serien med 9 poäng efter 14 matcher.
Det rödvita laget har dock blixtrat till rejält med två oerhört viktiga och oväntade segrar, får vi ändå säga. Först spelar man 1-0 hemma på Valla mot tredje-placerade Kalmar.
Omgången efter åker man ned till Borås och plockar med sig tre pinnar mot tvåan Elfsborg. En bragdmatch där man vann trots att en av de viktigaste kuggarna var iväg på
uppdrag med A-laget.
Örgryte ligger två poäng före Degerfors och kämpar för att slippa kvalet, precis som sistnämnda laget.
Jag har ingen koll på Örgryte, men kollar vi deras bortafacit talar det för en degerfors-vinst - endast 1 poäng på 6 bortamatcher.
De kan utmana de flesta lagen när de spelar hemma, men på bortaplan har de inte fått spelet att fungera helt kan vi konstatera.
Formen är lysande för Degerfors med full pott de två senaste matcherna, mot tvåan och trean i serien. Jag tror och hoppas att grabbarna kan rida på vågen och plocka hem tre pinnar i sin hemmaborg där de är starka.