Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-09, 09:45   #1
Overplayer
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

2012-08-09 J. Tipsarevic - M. Cilic (M Roger R16)



Datum: 2012-08-09
Tid: 17:05
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: M Roger R16
Match: J. Tipsarevic - M. Cilic
Period: ft

Spel: Över 22.5
Insats: 4.00
Odds: 1.763
Bolag: Pinnacle

Motivering:
ATP touren har glidit vidare till Toronto för en Mastersturnering (1000) efter OS.

Hittat, vad jag anser, ett intressant överspel. Det är två spelare som haft en liknande säsong som möts här, Tipsarevic (rankad 9) - Cilic.(rankad 15)

Båda spelarna har haft en relativt stabil säsong och gått långt i många turneringar men som vanligt räcker de inte riktigt till i de största turneringarna och brukar åka ut framåt kvartsfinal mot högre rankade spelare.

Båda spelarna har vunnit 8 av sina 10 senaste matcher. Intressant är också att båda spelarna åkte ut tidigt i OS turneringen, båda något överraskande. Cilic försvann i den andra omgången mot Hewitt och Tipsarevic i den tredje omgången mot Isner som förövrigt verkar ha vaknat ur en lång dvala.

Det är två bra servare som möts och båda spelarna får anses vara svårbrutna. Spelarna har möts 7 gånger tidigare och Cilic har 6-1 i matcher. Dock är många av matcherna spelade för en hel del år sedan och därför till viss del något inaktuella. Dock finner jag det intressant att 5 av deras 7 möten har gått över linan.

Två spelare med liknande form som är stabila servare möts på hardcourt bana. Jag tycker det luktar överkalas och testar ett spel till strax under medelinsats.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat