Väldigt längesedan jag tittade på eller spelade H2H nu men såg en uppsjö bra odds på Expekt nu när jag tog en liten titt:
Calamara Donna/Merger Blue Chip 2,40
-Motivering i tidigare post (inget gratis för MBC, CD å andra sidan garanterad en riktigt bra resa där framme). Rejält bra odds! Jämför med vinnaroddset på MBC, vars vinst förutsätter både att hon styrs offensivt OCH att hon inte får problem på vägen fram OCH att ingen av de som fått bättre resa plockar hem segern trots att de inte är riktigt lika vassa.
Star Support/Causton 2,05
-Hänvisar till tidigare post igen, Causton för seg för V7, missgynnad av bakspår, dålig kusk. 16% mot 66% i galoppstatistiken och med de här förutsättningarna tror jag inte att 85% risk för fel på Causton är överdrivet! Skulle spela den här till 1,40!
Clear Sign/Spring Erom 1,80
-Startsnabb från bra spår mot medelsnabb på innerspår (vilket inte är optimalt speciellt på Örebro som tidigare nämnts). Häst mot häst är Spring Erom bäst av dessa men mycket talar för att CS får bättre resa. Marginellt odds trots allt efter två strukna i loppet som öppnar för mindre låsta valmöjligheter för SE.
Parkin/Bagley 1,80
-Liknande lägen, båda riktigt bra hästar och bättre kusk på Bagley men jag är säker på att Parkin väger upp det med råge. Något marginellt även här.
Efter lite resonerande var det som vanligt hund-oddsen som var de bästa, men de var också ovanligt bra!