Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-11, 23:02   #59
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Äh gubben har väl dåliga tänder. Kommer drabba dig också en dag eddieh
Hur kunde du veta det?

Fick sätta in fyra tandkronor för ganska precis ett år sen. Dom hade borrat så ofta i samma tänder så det gick helt enkelt inte längre. Allt bottna i att jag biter/gnisslar tänder (yrkesskada) i sömnen.

Varje år fick jag söka akut för för att lagningarna lossnat, hände minst en gång per år. Kärringdjäveln bara laga och så var det bra med det, inget varför lagningarna rasa ut på löpande band.

Det var först när jag hamna hos en riktig tandläkare som problemet uppdagades. Fick en bettskena men gaddarna var redan så trasiga så dom gick inte att rädda. Nåja, det mesta av tänderna är kvar. Bara en liten del på toppen som blivit krona/kronor. Men tillräckligt mycket för att det inte gick att laga längre.

Nu har du fått ett helt nytt bett, sa hon den riktiga tandläkaren när allt var klart och jag 15 lax fattigare. Jag har funderat ett helt år på det där med "nytt bett" men inte kommit någon vart. Tyvärr så har hon bara hand om jourärenden nu så jag kan inte fråga heller.

Men lite lustigt är det. Tidigare så kunde man bita sig både i tunga och kinder när man käka. Tungan har man lärt sig att gömma undan men kinderna sitter ju där dom sitter. Direkt efter "nya bettet" märkte jag ingen skillnad, men efter några månader märkte jag att jag inte bet mig längre. Ungefär som att käften behövde ett par månader för att hitta nya läget.

Nu måste jag både tugga, skotta in mera och prata samtidigt för att ligga i riskzonen och det behöver man ju inte göra. Blev en hel anekdot av detta men det bjuder vi på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), Shell Peppe (+5), eddieh (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat