Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-12, 20:19   #115
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Hubba har faktiskt vissa poänger med det han försöker få fram på sitt något omständiga vis. En kusk/tränare som matchar sig själv och sina hästar mot enkelt motstånd i stor utsträckning har inte lika bra grundchans att vinna på V7 där konkurrensen är hårdare, jämfört med någon med samma facit som är ute i hårdare lopp "till vardags".

Jämförelsen Fredrik Persson/Per Lennartsson som redan tagits upp är inte så dum. Inkört/start och segerprocent är närapå samma dessa emellan, men skillnaden är att FPs hästar får "enklare" pengar på sin kant av landet och han har inte heller samma motstånd kuskmässigt dag efter dag som vässar honom som körsven. Pga detta ser också FPs hästars rad bättre ut än vad de är när de kommer ut på V7 jämfört med PLs.

Det enda jag saknar (och egentligen det enda jag som är intressant) i travstatistik-länken där är antal starter. Favoritinfriande för de som har vettigt underlag (Erik osv) kan iofs också vara lite intressant, men jag ser att listorna visar att Erik var favorit endast tre gånger under 2008 och det måste helt enkelt vara käpprätt fel...

"Nummerspelet" tänker jag inte ens ta upp, det är ju bara för dumt för att bemöta...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat