Jag gasar vidare med två spel som borde göra världen lite säkrare och gladare idag

. Observera att insatserna hålls ner en smula då tennisresultaten varit en aning oväntade senaste veckorna.
Ogiltigt spel-ID: 1112002
Nishikori hade stora problem mot Blake igår och var påväg att åka ut. Han förlorade första set och var illa ute i andra men ordnade till sist upp det. Historiskt sett så är Nishikori en ganska ojämn spelare även om han spelat riktigt bra på senaste. Wawrinka har inte gjort någon glad de senaste veckorna då han innan denna vecka i Cincinnati har åkt ur första omgången i tre raka turneringar och inte alls spelat bra. Men nu är han framme i tredje omgången här hastigt och lustigt och slog mycket oväntat ut Ferrer i 2 raka set. Dock ska man veta att Ferrer är under isen just nu och även Nishikori vann över honom för någon vecka sedan.
Wawrinka vann deras senaste möte (spelades i februari) med 2-0 men Nishikori har höjt sig en nivå sedan dess. Wawrinka var dessutom i väldigt bra form då vilket jag inte är alls lika säker på nu. Två ojämna spelare som har en hög högstanivå. Jag tycker matchen har fin chans att gå över och oddset är alldeles för högt för att jag ska låta bli.
Ogiltigt spel-ID: 1112001
Här är en match jag i normala fall hade tryckt in en klart högre insats. Dock är jag lite mer försiktig här även om jag finner värde i spelet. Berdych har inte alls spelat bra den senaste tiden. Han hade en usel grässäsong med bara någon vinst, ett underlag som i normala fall är hans favorit. Bla förlorade han i 3 raka set i Wimbeldon mot Gulbis vilket i normalfallet inte finns på kartan. Nu såg han bättre ut i sin första match i denna turnering när han vann väldigt bekvämt mot Yen-Hsun. Raonic har servat riktigt bra senaste veckorna och är då i princip omöjlig att bryta. Han vann i förra omgången mot Baggen efter 3 set. Dock blev Raonic aldrig bruten. Även om Berdych inte är i sin bästa form har han en så hög grundkapacitet att han slår Raonic i spelet ute på banan medan Raonic litar mycket på sin serve. Detta borde tala för ett överspel och linan var något lägre än jag väntat mig.