Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-16, 12:51   #16
Overplayer

Overplayers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1112143

Här tycker jag oddset är generöst. Det finns en del som vid första anblicken talar emot detta spel men jag har vänt på det. Först och främst är Pirates riktigt bra hemma med 36-23 denna säsong. Dodgers helt ok borta med 32-28. Det skiljer väldigt lite mellan lagen denna säsong och de är relativt jämnbördiga om man ser till helheten.

Detta är fjärde mötet denna runda och Dodgers har vunnit de 3 föregående och går nu för en sweep. Pirates har usel form och är 3-7 senaste 10 matcherna. Man har bara vunnit 1 av sina 6 senaste matcher. Om man väljer att se det så är det fördel Dodgers här som har bra form och dessutom 3 raka mot Pirates. Men jag har väldigt svårt att se att hemmastarka Pirates ska släppa 4 raka hemmamatcher och jag väljer ofta att spela på detta sätt när två jämnbördiga lag möts och ett hemmalag är påväg att åka på en sweep, det är inget man vill ha i baken vilket brukar ge extra motivation.

Den främsta anledningen till detta spel hittar jag dock när jag tittar på dagens Pitchers. För Pirates kastar Burnett som är 14-4 denna säsong och har 10-1 på hemmaplan. Riktigt fina siffror och framförallt när han kastar inför hemmafansen. För Dodgers kastar Blanton som är 8-10 denna säsong. Han har helt ok stats men når inte upp till Burnett denna säsong. Han har dessutom inte visat någon vidare form under den senaste tiden.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-17 klockan 12:29.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat