Ogiltigt spel-ID: 1112868
Ett spel till imorgon jag lägger redan nu då det är röda pilar på de flesta bookies just nu. Det är ett spel där det finns risk att jag kommer bli galet förbannad. Jag har nämligen tidigare svurit att hålla mig ifrån 1X2 i Champions och bara spela överspel då ligan, iallafall för mig, är svårtippad och jag brukar ha mer tur med överspelen.
Här tycker jag dock oddset är en smula högt på Cardiff. Det är ett väldigt hemmastarkt lag som sällan förlorar hemma. Efter att ha misslyckats med kvalet till PL ifjol tar man ny sats denna säsong. Bla har man värvat Bellamy och Helguson från PL. Förhandstipsen pekar alla på att Cardiff kommer vara med och kriga i toppen.
Hudds är nya i serien efter att ha kvalat upp ifjol. Jordan Rhodes är väl deras viktigaste spelare. Han öste in mål ifjol och kommer säkerligen fortsätta denna säsong.
Cardiff är det klart bättre laget i grunden och har dessutom stor fördel av hemmaplan här. Tycker man bör lösa en seger och väljer att spela ettan.
Dock vill jag nämna att jag även gillar överspelet här. Båda lagen är offensiva i grunden och båda lagen snittade en bra bit Ö 2.5 mål i sina matcher ifjol. Jag väger dock in att det är premiär och hittar lite mer värde i att spela Cardiff.