Sharps Stryktipsbolag
Hej Sharps!
Jag är 22 år gammal och brinner för fotboll i allmänhet och brittisk fotboll i synnerhet. Stryktipset är en stor hobby och jag lägger ned några timmar i veckan på att läsa intervjuer och "previews" samt kolla skadelägen och statistik för att få så mycket på benen som möjligt inför helgens omgång.
Äntligen
...drar de engelska ligorna igång och vi säger hej då till stryktipsomgångar innehållande lag som Gauthiod och Frej. Därför tänkte jag nu kolla om det finns några likasinnade som mig här på Sharps, som tar stryktipset lite mer seriöst än snittspelaren och som är öppen för att börja spela med andra Sharps i jakten på miljonerna.
Bolaget
Det jag tänker mig är ett bolag på 4-7 personer på svenskaspel.se med insatser på ca 200-250 kronor per person och omgång. Självklart kör vi reducerat(läs: egna rader). Jag ser gärna, och tror det blir roligast, att du har för avsikt att stanna i bolaget över hela Premier League/Championsship-säsongen. Om du någon gång mitt i känner att detta inte var något för dig ska du självklart lägga ned, men det är trevligt om de som går med snarare har inställningen att köra på säsongen ut än att man bara vill vara med några omgångar.
Tillvägagångssätt
Tillvägagångssätt får vi diskutera. Jag har två förslag. Det kan vara en person per omgång som har helt fria tyglar att göra en kupong att registrera i bolaget(omgången efter är det nästa man på tur att göra spelkupongen). Alternativet är att de som vill får lämna in ett förslag till den som ska göra omgångens kupong och att denna person kan(om han vill) göra sina val utifrån de förslag han fått in. Enligt mina erfarenheter är det väldigt svårt att komma överens om en kupong om det är fler än en som ska bestämma hur den ska se ut, samtidigt blir det roligare om man får diskutera omgången och dess möjliga utgångar med andra. Därför tror jag alternativ två är värt att testa.
Jag personligen tycker inte heller att var och en ska behöva motivera sina val till de andra i bolaget utan att man helt enkelt får acceptera hur de andra väljer att spela sina kuponger utan att ifrågasätta.
Om det finns folk här som vill vara delaktiga i ett bolag men som inte delar min uppfattning om hur detta ska skötas så är jag självklart öppen för diskussion.
Skriv här eller skicka PM vid intresse. Jag hoppas vi kommer igång redan imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av patriknil90 den 2012-08-17 klockan 11:12.
|