Datum: 2012-08-17
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Europa
Liga: EuroTrophy 3
Match: Linköpings HC - Slovan Bratislava
Period: ft
Spel: Slovan Bratislava ML
Insats: 5
Odds: 2.550
Bolag:
Motivering:
Linköping gästas av KHL-nykomlingarna Slovan Bratislava.
Slovan, som redan hunnit med tre matcher i turneringen samt några träningsmatcher, får anses uppvärmda. LHC däremot gör sin andra match för denna säsong. Givetvis fördel slovakerna som har hunnit en rätt bra bit in på säsongen jämfört med linköping.
Visserligen har slovakerna inte övertygat. Visst, man har vunnit efter straffar mot både Chomutov och Vienna, men det är lag som de på pappret ska vinna över med två-tre mål.
Senaste matchen fick man besök av Sparta Prague. Jag kollade på matchen och jag såg ett slapphänt försvar med en osäker målvakt i Konrad, som släppte ifrån sig många returer. Dock har man spetskvalitéer och har stor potential offensivt.
Linköping lirade under förra veckan en träningsmatch mot Södertälje som förstnämnda vann med 3-2 efter förlängning.
Jämför man Slovan och Linköpings trupper skulle jag vilja säga att de är relativt likvärdiga. Slovan har en hel del nyförvärv, man har varit tvungen att renovera lite eftersom man kommer ställas inför europas bästa lag i KHL, men det är ändå inga jättestora namn som anslutit.
Men visst, jag håller Slovan som lite lite större favoriter på pappret.
Oddsmässigt då?
2.55 på Slovan som är varma i kläderna, mot ett ringrostigt LHC som gör sin andra match för säsongen, talar givetvis för slovakerna. LHC saknar relativt tunga namn, speciellt Hävelid.
"LHC saknar veteranbacken Niclas Hävelid (nackspärr), Eric Himelfarb (ljumskskada) samt Johannes Salmonsson och Jonas Almtorp, som inte anses spelklara efter sina skador."
Slovan är helt klart för stora underdogs och måste testas. Dags att ta hem en tre-poängare, men i värsta fall får de ta hem ännu en vinst i straffläggning!
KROSSA CLUBEN!
5 units spelas.