Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-17, 21:03   #23
patriknil90

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 510

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag kanske har varit lite oklar innan med vad det exakt är som gäller i bolaget om man går med. Så här kommer lite grejer att tänka på om man vill vara med:

Storlek på bolaget: 4-7 pers. Varför? Se nedan. Om man i tur och ordning ska göra spelkupongen så är detta ett optimalt antal. Om man är kunnig och vill kunna få nytta av sina kunskaper är det tråkigt att göra kupongen var 10:e eller 15:e vecka.

Vem gör kupongen?
Var och en gör i tur och ordning en spelkupong för rådande omgång. Exempelvis gör jag kupongen för omgång ett, i omgång två gör nästa person kupongen. Man kan, om man vill, ta hjälp av de andra. Men den som gör kupongen bestämmer helt och hållet hur den ska se ut. Man har inte någon som helst skyldighet att visa hur man tänker spela för de andra medlemmarna i bolaget innan man lämnar in och fråga "ska vi köra på det här?". Det funkar inte. Alla har så olika synsätt och det blir svårt att komma överens. Den lagda kupongen ska därför respekteras av oss andra.

Detta betyder också att man bara behöver vara ordentligt insatt någon gång ibland. Förhoppningsvis är du hyfsat intresserad även de veckor när det inte är du som gör kupongen. Det är, enligt mig, en förutsättning att man hänger med i PL och championship för att man ska kunna ta ut bra rader när turen kommer till dig att göra detta.

Insättning 250 kr inför varje omgång. Sedan görs ett system som hamnar på någonstans mellan 200 och 250 kronor per medlem i bolaget. D.v.s. är vi sju pers så blir det mellan 1400 och 1750 rader.

Höga utdelningar. Jag har förstått det som att intresset är högt för att sikta mot de höga utdelningarna. Kul! Detta kör vi stenhårt på. Det hänger på den som gör kupongen att ta med rejält med skrällar och i sina egna rader endast tillåta si och så många favoriterna att vinna under omgången. Ska du vara med i detta bolag så måste du ha något sådär hum om vilka kombinationer som kan uteslutas för att slippa tretton rätt med låga utdelningar.

Senast redigerad av patriknil90 den 2012-08-17 klockan 22:16.
patriknil90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat