Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-18, 16:11   #29
Overplayer

Overplayers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1116166

Det här är ett spel jag har funderat över några timmar då det finns en faktor som oroar mig. Men jag väljer spel.

Skiljer två vinster mellan dessa lag till Pirates fördel. Dock är Pirates framförallt bra hemma och har det lite tuffare borta med 29-30 denna säsong. Cardinals är bra hemma och har 36-25 facit denna säsong. Överlag två jämna lag som framförallt presterar hemma. Pirates vann igår mot Cardinals så Cardinals bör vara motiverade här då man inte vill tappa mark i tabellen.

Jag tycker förutom hemmafördelen att Cardinals har en fördel vad gäller kvällens pitchers. Lynn kastar för hemmalaget och han är 13-5 W/L denna säsong med en ERA på 3.65. Hemma är han 6-3 W/L och har en ERA på 3.15.

Pirates Pitcher, Bedard, har 7-12 i W/L denna säsong och en ERA på 4.52. Dock är han lite av en "hemmakastare". Han är 3-8 i W/L när han kastat på bortaplan med en ERA på 6.75. Han är dessutom 1-6 i W/L på sina senaste starter på bortaplan.

Lägg där till att Cardinals gillar att möta vänsterhänta Pitchers, som Bedard är. Man är 7-1 i sina 8 senaste hemmamatcher mot vänsterhänta pitchers.

Det enda orosmolnet jag har här är att Lynn inte visat någon form i sina senaste starter och är 1-3 med en ERA på 6.55 i sina 4 senaste starter.

Men summa summarum så tycker jag ändå det är stor fördel Cardinals här. Grundkapaciteten är högre hos deras Pitcher och även om Lynn har haft en formsvacka så är Bedard inte bättre vad gäller form i bortaspelet. Därav har Lynn inte bara en bättre säsong bakom sig utan han har trotts sämre spel senaste matcherna ändå bättre stats än Bedard under samma period.

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-19 klockan 16:08.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat