Ogiltigt spel-ID: 1117287
Återigen spelar jag Reds här. Det är 3,e gången det blir spel på dem i denna matchserie som är inne i 4,e och sista matchen. Reds vann första matchen igår precis som jag trodde. Dock blev det lite mer svettigt än väntat. Cubs vann dock andra matchen lagen spelade igår kväll men det gynnar bara mitt spel idag då det alltid är lite svårare att vinna 4,e och sista matchen om man redan vunnit de 3 föregående. Nu borde motivationen vara på topp hos Reds för att ta hem matchserien.
Jag väljer att spela RL (Handikappspel) på Reds idag då jag tycker de har en ännu större fördel än i tidigare matcher jag spelat. Förutom en jättefördel av att spela hemma mot usla bortalaget Cubs så har de en stor pitcherfördel idag.
Latos kastar för Reds idag. Han är 10-3 denna säsong med en ERA på 3.63. Cubs har Volstad på kullen som har 0-9 i W/L denna säsong och en ERA på 6.96! Iofs bör hans första seger komma snart men jag har svårt att se att det ska göra det här mot hemmastarka Reds. Volstad visar heller ingen formförbättring då han hade stora problem i sin senaste start mot Astors som verkligen inte kan beskrivas som offensivt starkt.
Edit: Reds vann men med 5-4 och det räcker inte för handikappspelet.