V64 1) Här blir det att kolla värmningarna för att se hur Kadetten ser ut. Normalt är den helt överlägsen dessa även om formen bara skulle vara 50%. Men det har varit mkt problem i år och som sagt får man se hur den ser ut när den kommer ut. Lika klar andra häst är Prince Elliot som har mött tuffa hästar på slutet. När den vann på valla under elitloppshelgen så visade den vilken fart som finns. Bakom dessa två så är det väl egentligen bara en häst som jag gillar. 5 Another Thing är en ganska fin men enkel häst som om Kadetten och Prince gör bort sig kan vinna loppet. Kommer med stor sannolikhet köra på 2 hästar som känns heltäckt. Men ser Kadetten bländande ut så blir det spik.
V64 4)
1 Remelda kan vara ett bra spikalternativ idag. Såg finfin ut efter att ha gjort bort sig i första sväng. Klockade den till dryga 23 sista 1300. Felfri får dom andra verkligen kämpa för att komma ikapp.
V64 3) Miss Melody V.S. kan vara ett roligt streck i ett mkt öppet lopp. Är klart bättre än raden och har betydligt bättre chans än vad strecken säger (just nu iaf). Är bättre brf runt om så invänta hur det blir med den biten. Om barfota så blir det iaf ett streck för mig och kanske ett litet VP lir om oddsen är dom rätta.
V64 5) Cool Hall har ett spår lite väl långt ut på vingen men hästen är mkt startsnabb och med Ulf O. i sulkyn är det ett givet streck både på V64 och DD för mig när den nu ser ut att bli lite bortglömd. Bakom är det mkt jämt men 4, 8 och 10 är alla tre fina hästar som ser ut att kanske få lite för lite streck på sig. Favoriten Heey Lovely är verkligen ingen häst som man vill hålla i handen (hoven). Kapacitet finns i överflöd men hästen vill inte alltid springa och verkar inte rikigt som poletten trillat ner ännu. När den gör det så blir det dock en häst som kan hävda sig i bra mkt tuffare gäng.
V64 6) Som B.W.Modde såg ut i kvalet så är det bara sjukdom eller galopp modell större som kan fälla hästen. I en ganska svår och lurig omgång så blir det spik även om strecken just nu är i högsta laget.
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|