Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-20, 20:05   #45
Overplayer

Overplayers avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Två baseball spel till inatt:

Ogiltigt spel-ID: 1119855

Kan tyckas som ren idioti att spela mot Reds efter vad de har visat upp efter all-star breaket. Men jag tycker det finns en hel del som talar för Phillies här.

Reds må ha spelat väldigt bra efter uppehållet men det här även Phillies. Phillies har varit en stor besvikelse denna säsong men har spelat allt bättre på senaste. Framförallt har deras Pitchers börjat kasta bra igen. Det som är avgörande för mig i detta spel är just nattens pitchers.

Halladay har haft en riktigt dålig säsong i Phillies och haft en del skadeproblem. Men under den senaste månaden har han hittat tillbaka igen och i sina tre senaste starter 2- i W/L och har en ERA på 1.64. För Reds kastar Leake som är 5-7 i W/L denna säsong och har en ERA på 4.29. Han kastade förvisso bra i sin senaste start men med Halladay i kanonform är det få pitchers som kan matcha honom.

Lägger också till att Phillies har en stor fördel historiskt i sina möten med Reds med ett 16-4 W/L facit hemma. Halladay trivs också bra mot Reds och är 4-0 i W/L i sina senaste starter mot dem.

Ogiltigt spel-ID: 1119850

Här tycker jag oddset är väldigt tilltalande på Seattle.
Indians är i usel form och har 5 raka förluster. Man har bara vunnit 4 av sina 20 senaste matcher. Dessutom är Indians inte bra borta med 24-38 i W/L.

För Seattle är det precis tvärt om vad gäller form. Man har 5 raka segrar. Millwood kastar för Seattle och har mindre smickrande 4-10 i W/L denna säsong. Dock ljuger siffrorna lite då han bla har en ERA på 4.26 men han har inte fått den offensiva support han behövt i sina starter. Dock är Seattle stekheta just nu vilket borde innebära mer träffar i offensiven.

Jimenez kastar för Indians och har 9-12 i W/L och en ERA på 5.62. Dessutom har han usel form med en ERA på hela 9.98 i sina tre senaste starter.

Tycker det mesta talar för Seattle i denna match och därav är oddset väldigt högt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+2)

Senast redigerad av Overplayer den 2012-08-21 klockan 10:36.
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat