Datum: 2012-08-21
Tid: 20:45
Sport:
Land:
Liga:
Match: Helsingborgs - Celtic
Period: ft
Spel: Helsingborgs -0.25
Insats: 3
Odds: 2.37
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Helsingborg tar idag emot Celtic på Olympia i det sista kvalet inför Champions League. Massor står på spel och jag tycker att Helsingborg har bra chanser att få med sig ett bra resultat inför returen. Man gjorde en bra match i helgen borta emot Elfsborg, trots förlusten. Då saknades man flera spelare som nu är tillbaka till denna matchen. De enda skadorna man har är långtidskadorna på Lindström och Hanstveit. Att Finbogasson lämnat är såklart ett avbräck men jag anser att man har fullgoda ersättare. Nyanlände Djurdjic stärker anfallet ännu mer. Jag tror dock inte han får starta men ett inhopp kan vi nog vänta oss.
Celtic har precis börjat sin serie och gjort det svagt, trots 4 poäng på två matcher. 1-0 i premiären hemma emot Aberdeen för att sedan kryssa, 1-1, borta emot Ross var inte riktigt den start man kunde väntat sig av mästarna. I förra kvalomgången övertygade man inte heller i mötena emot HJK trots två segrar. Man återfår troligtvis 3 spelare, Scott Brown, Gary Hooper och James Forrest till denna matchen men skadelistan är fortfarande lång.
Hemmaplan, Celtics dåliga form och skadeläget gör att jag tycker Helsingborgs chanser är större än vad oddsen visar. Spelar -0.25 med medelinsats!