Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi
Yo Perfo. Har inte sett något på slutet, ser Poole starka ut att vinna Elite League forfarande? 
|
Tjena! Länge sen man såg dig, allt bra?
Jodå, tycker allt de ser fortsatt stabila ut. Leder grundserien två pinnar före Swindon, dock har Poole en match mer körd. Men jag tror de kniper grundserien till slut vilket således medför att de får välja motstånd i semifinalen. Tror dock inte det spelar någon roll om de kommer etta eller tvåa i serien då Swindon knappast lär välja att köra mot Poole redan i semifinalen.
Det blir med största sannolikhet Poole mot Swindon i finalen och där tror jag vårt kort är något starkare eftersom de har Wimborne att luta sig tillbaka mot, där lär de vinna med +10 i finalen och det bör räcka vare sig de börjar hemma eller borta i finalen, kan dock tänka mig att de inleder med att börja på hemmaplan i finalen (om de nu vinner grundserien givetvis!) eftersom de kan använda joker i finalreturen borta om de hamnar för långt bakom i den matchen. Den fördelen har man inte om man förlorar första matchen för då måste man ligga före i matchen efter.
Jag räknar dock kallt med att Poole står som slutvinnare senare i höst och försvarar titeln återigen som de gjort en gång tidigare och de är det enda laget som lyckats med det. Skulle de lyckas med det igen skulle det vara en ruskigt stor bedrift!