Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-30, 08:21   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
jo, det vet jag...och sen tar folket rygg på andra bolag och hela marknaden rasar på samma bet?
Jag har slutat bry mig om oddsrörelser som inte sker säg 6-12h närmare matchstart av den anledningen att det krävs inte mycket kapital för att sänka rubbet, speciellt i ligor där limitsen är låga före matchdag.

Räcker med att en punter släpper ett spel dagen före och ett gäng pers ryggar så sjunker asien. Folk ser att asien sjunker och nyper åt spelen på EU bookies. EU sjunker och du ser några enstaka som sticker ut som sjunker senare också då de inte vill ligga högst. De som envisas med att ligga högst har troligtvis en annan värdering och på så sätt väljer att ta risken. Exempelvis är EU böcker där man är limiterad och de sticker ut. Du skickar vidare till trader och de väljer att godkänna den. Nog bommar spelen oftast då.

Allt detta började med att någon släppte ett spel när marknaden inte anpassat sig än, det är även därför limitsen ökar ju närmare matchstart man kommer och är alltid högst på liven.

Inatt hade jag:
Fluminense FC (RJ) -vs- SC Corinthians (SP) (2012-08-30)
Fluminense FC (RJ) 2.25

och
Atlético Clube (GO) -vs- Cruzeiro EC (MG) (2012-08-30)
Atlético Clube (GO) +0.0 (asian) 1.835

Dessa tog jag dagarna före och asien sänktes med ca 0.08 minutrarna efteråt sedan fortsatte de droppa då fler ryggade. Total insats av mig var 1000 euro vardera. Resultatet blev att fler följde efter då det triggade en rörelse och oddsen började droppa överallt. Det pågick en liten stigning timmarna före matchstart då värdet uppenbarligen fanns på andra sidan då efter ett sådant dropp men närmade sig ändå inte oddsen man tog.

Atletico stängde +0 på 1.64
Fluminese stängde -0.5 på 2.19


Resultatet?
Atletico förlorade 0-2
Fluminese spelade 1-1


Allt jag vill säga är var försiktig med rörelser dagar före matchstart såvida du inte väljer att köpa ut dig med liten vinst senare på matchdagen/tradea ut den live. Limitsen är inte så höga och det krävs inte mycket kapital alls för att trigga en rörelse som andra sedan följer.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat