Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-30, 09:43   #13
Wagner
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Tack. Intressant KP. Men oddsen jag lägger på bwin är oftast till odds som är högre än vad som finns och få tag på vid matchstart. Borde liksom vara bra odds..ändå har jag backat så mycket...Kan man vara säker på att marknaden är justerad vid matchstart och inte lurendrejad?
Beror ju helt på hur mycket högre oddsen är.

Det som kallas utstick nu för tiden är ofta odds som, om man tar hänsyn till bolagens marginaler, har ett negativt värde.

För 10-15 år sen när man dammsög hos Centrebet så ratades odds som idag skulle kallas megautstick. Man var helt enkelt tvungen att gallra hårt för att slippa ha för mycket på kontot. Sen är det ju också bra med extra goda marginaler om man som jag inte kan väckas mitt i natten och rabbla Notts Countys startelva utan ser till det matematiska.

Exempel: Om riktmärket Unibet hade 2.00 ville man ha 2.50 på CB för att spela. 2.40 var för klent och fick ratas för att inte spelsäcken skulle svämma över.

Sa jag att det var bättre förr?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat