Citat:
Ursprungligen postat av eddieh
| 2012-08-30 20:30 | Elite League | N.Covatti (Brummies) vs Wolverhampton |
Ö 3.5 |
FT |
2 |
2.000 |
Argentinaren Covatti är inte så dum. Efter att sett honom första gången i Italiens GP tänkte jag för mig själv -"Oj grabben, om du åker sådär kommer dom få laga mycket staket i UK, framförallt i Wolverhampton och Eastbourne"...
Nu har han kört två matcher för Brummies och plockat 2 respektive 4 poäng. Smällde till med en heatseger senast i Wolverhampton
Jag tror att han snart kommer ligga stadigt runt 5/6 poäng, och hans hemmabana i Birmingham är ganska stor och förlåtande (med engelska mått mätt). Wolves ser svagare ut i kväll då varken Wells eller Thorsell är med, en svagare "bottom end" med andra ord.
Covatti körde en individuell tävling på Perry Barr förra veckan, och plockade 6 poäng mot meriterat motstånd.
Jag provar ett överspel och hoppas att jag inte är fel ute 
|
Tävlar han på argentinsk eller italiensk licens? Oavsett så känns det som att speedway i sydamerika är på gång.
Argentinska förare har börjat delta i VM kval (där Emiliano Sanchez är mest välkänd, också han kör på italiensk licens när han tävkar i England).
Förare ifrån Europa (förvisso "bara" Österrike, Ungern och nån c-förare ifrån Polen) har även deltagit i deras nationella mästerskap som avgörs under vintertid men oavsett vilket så är det ett framsteg. De har även haft en kille ifrån Uruguay som har deltagit i mästerskapet (som avgörs över ca 15 deltvälingar varav majoriteten äger rum på Bahia Blanca banan (som inte ligger på alltför lång avstånd ifrån Buenos Aires)).
Argentina kommer även att arrangera de två sista deltävlingarna i U-21 VM vilket innebär att Covatti (om han nu är under 21) nog kommer få en wc plats till de tävlingarna.