Datum: 2012-08-31
Tid: 18:30
Sport: Fotboll
Land: Danmark
Liga: Danish Superliga
Match: Sonderjyske - AaB
Period: ft
Spel: Sonderjyske 1
Insats: 2.00
Odds: 2.800
Bolag: bet365
Motivering:
Efter en bra inledning av säsongen så har Sönderjyske vart dåliga i några matcher och är nu i miten av tabellen.
Förra veckan spelade de godkänt mot Nordsjälland men det var ej tillräckligt mot effektiva motståndaren som
vann med 4-1. Sönderjyskes 2 isländska nyckelspelare är skadade)jonasson och hedinsson).Dessutom har backen storbäk
lämnat för strömgodset men han var ingen nyckelspelare direkt.. Sönderjyskes offensiv håller på o bli bättre
och anfallaren Antipas verkar vara i form efter skadbekymmer.
Unga Aab har såhit vart säsongens överraskning och ligger på tredje plats med de sista tre matcherna där man har 11-1 i
målskillad. Förra veckan vann de mot OB med 4-0 men jag tycker att de hade tur då de fickstraff + rött kort förmotståndaren
redan den första matchminuten. För den här matchen saknar det unga laget 2 rutinerade Mittfältare: skadade Due och avstängda Wurtz. Så startelvan kommer vara t.o.m yngre än vanligt. Historiskt sätt så e Sönderjyske starka mot Aab - 6 vinster o 2 oavgjorda de senaste 8 matcherna. Sista matchen slutade 5-0 till Sönderjyske.
Det finns vissa grejer som pekar poängen mot Aab; deras goda form,de spelade inte i mitten av veckan och att Sönderjyske saknar
mer vitala spelare. Dock är min åsikt att detta inte är tillräckligt för att göra Aab till favorit och att Sönderjyske är
underskattade så jag testar 2 units till oddset 2,80 ( ni borde kunna få över 3).