Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-31, 20:28   #12
Boone
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Tanken var då att de själva bara spelat en bråkdels summa av alla spel som kommer in till dom själva.
Jo, men då ska du också veta att spelbolagen försöker inte få folk att spela på den sidan de tror förlorar, utan när de har givet oddsen förhållandevis samma summa pengar på varje sida så att oavsett utfall går dem därifrån med pengarna.

Om dem skulle göra så som du beskrev så kanske dem får in mängder med spel på 2.06 på alternativ B, men nu sitter dem med en enorm risk om alternativ B skulle vinna (eftersom dem spelat alternativ B själva på Pinnacle och fått in mängder med spel på alternativ B på sin sida). För att inte sitta totalt i skiten och göra storförlust vid det utfallet måste de antingen köpa in sig på A eller erbjuda sina spelare konkurrenskraftigt odds på A så dem får balans.

Men nu är ju saken den att Youbetit är inte Pinnacle och dem kan inte ha konkurrenskraftiga odds på båda utfall samtidigt (med tanke på sin utbetalningsprocent). Dessutom har Pinnacle och alla andra oddsförändrande bolag väldigt bra koll på vilka kunder som gör vad och i vilka scenarion händer. En vacker dag kommer inte oddsen förflytta sig eftersom de är säkra på att det inte är ett vanligt vad utan mer en avancerad form av arbitrage.

Här kan du lära dig mer om Pinnacle och vad som påverkar oddsen:
http://www.youtube.com/watch?v=S-YHHmSxX_w
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat