Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast
Självklart finns inte denna formel och det är säkerligen INTE det han/hon menar, utan att extremt stora system har en utomordentlig stor chans/möjlighet att gå med stort plus i det långa loppet - om man INTE är totalt USEL på att ranka omgångarna som "svåra" eller "lätta"...!
Har du dessutom EN spik på V75 som du "köpt" utav en tränare/kusk så har du ett enormt försprång gentemot allmogen. Eller tvärtom - har du "köpt" en kusk att köra den stora, favoritspelade hästkraken i galopp, eller köra för sent från de bakre regionerna i fältet och komma på en hedersam tredjeplats så är ju de stora systemen med helgardering en bra bit på väg, eller hur?
Jag menar också att det är en stor skillnad att lägga in ett stort system en Solvallakväll/V75-dag, på sommaren där flera av favoriterna har framspår och är startsnabba, än att göra det på en slaskig vinterdag på Bergsåker/Färjestad/Umåker/Kalmar/Eskilstuna/Jägersro eller faan vet... Finns många variabler jag kan nämna som åstadkommer detta "fenomen"!
Detta "vet" dessa systemmakare - så det är ju inte bara att de lastar in pengar i parti och minut och random - de vet självklart när spelvärdet är som störst och satsar därefter!
Alternativt att de haft en "liiiiten" fördel jämnt emot den "svenska" spelarkåren i och med att spelstoppet i Sydafrika klickat, på ett eller annat sätt...! Who knows - inte jag, i alla fall!
Edit: Ursäkta, Asprilla, att jag i mångt och mycket svarat i ditt namn...!

|
"extremt stora system har en utomordentlig stor chans/möjlighet att gå med stort plus i det långa loppet - om man INTE är totalt USEL på att ranka omgångarna som "svåra" eller "lätta"...!
Jag skulle nog snarare säga att dom har stor risk att gå back i det långa loppet om man inte är mycket bra på att ranka omgångarna.
"Har du dessutom EN spik på V75 som du "köpt" utav en tränare/kusk så har du ett enormt försprång gentemot allmogen. Eller tvärtom - har du "köpt" en kusk att köra den stora, favoritspelade hästkraken i galopp, eller köra för sent från de bakre regionerna i fältet och komma på en hedersam tredjeplats så är ju de stora systemen med helgardering en bra bit på väg, eller hur?"
?
"Jag menar också att det är en stor skillnad att lägga in ett stort system en Solvallakväll/V75-dag, på sommaren där flera av favoriterna har framspår och är startsnabba, än att göra det på en slaskig vinterdag på Bergsåker/Färjestad/Umåker/Kalmar/Eskilstuna/Jägersro eller faan vet... Finns många variabler jag kan nämna som åstadkommer detta "fenomen"!
Tyvärr förstår jag inte om du menar att man ska spela stora system på fina sommarbanor eller slaskiga vinterbanor. Personligen tror jag inte att det är någon bra ide att spela extremt stora system på fina sommarbanor med bra spår på favoriterna. Sen undrar jag vilket fenomen du syftar på?