Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-01, 11:23   #16
the24seven
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Kiruna
Inlägg: 106
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Petri Visa inlägg
Händer tyvärr i större turneringar också. Tsonga förlorade mot Chardy i Toronto (rätt komisk match), Murray förlorade mot Chardy i Cincinatti, Serena Williams förlorade mot Kerber i Cincinatti (Williams vann ingen oskarsstatyett). Observera att hon även försökte förlora mot Urszula Radwanska i omgången innan, men tappade tålamodet då Baby-Rad inte var bra nog. Nu gällde det här trötta spelare och är hemskt när det drabbar oss som spelar på matcher. Tyvärr är det dock en del av sporten. :(
Som du skriver så verkar det som att favoriter alltid vinner. Främst i WTA är toppen så pass bred så att alla kan slå alla en dålig dag…och att det är hemskt för oss som spelar är ju bullshit. Det kanske är hemskt för publiken som betalat ifall en spelare inte presterar, så långt kan jag sträcka mig.

Med ditt resonemang så borde ju te.x. Basel aldrig kunnat slå Man U om det inte var en fix…

För övrigt så tror jag Kerber har en ypperlig chans att störa Serena och till och med slå henne i US Open med.

Citat:
Ursprungligen postat av Petri Visa inlägg
Lazlo, självklart inte, men om man såg matcherna kunde man se klart att spelarna i fråga lade medvetet bollar i nät och ut.

Williams i fråga ville självfallet vila efter OS.
Om du inte är fullt fokuserad så kommer du lite fel till bollen och då går det åt helvete. Handlar nog inte om att de medvetet slår bollen i nät. De är ändå proffs. Samma resonemang som inom fotboll…finns det viktigare matcher som ska spelas så kan du undermedvetet underprestera. Fortfarande inte ett dugg synd om oss som spelar/tradar.

Citat:
Ursprungligen postat av Petri Visa inlägg
BlackCobra, precis Menade inte att det handlar om maffia etc alltid, utan pga att de vill vara piggare inför större turneringar som US Open. Ska dock sägas att ens ögon "färgas" när man ser på en match och samtidigt tradear på Betfair.. så det som kan se ut som en läggmatch behöver nödvändigtvis inte vara det (Berdych mot Darcis nyligen t ex, Berdych vann till sist efter slappt spel).
Förstår inte vart du vill komma egentligen. Det jag försöker få fram är iallafall att jag tycker det är fånigt att projicera sina egna dåliga spel på "läggmatcher"…

Ok. Nu har jag lugnat ner mig. Ha en bra helg allihopa.
the24seven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat