Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-01, 19:34   #15
HL333982

HL333982s avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 1331

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Låter bra dumt att inte ta de bidrag som du kan få - varför gör du inte det? Om det beror på etiska- och moraliska dubier så borde du väl inte hålla på med dobbleri...?

Men det verkar gå bra för dig, riktigt fina stats över så många spel - keep up the good work...

Det är absolut av moraliska anledningar. Eftersom att jag arbetar med betting och inte redovisar mina vinster så räknas jag som låginkomsttagare i lagens mening. Men egentligen har jag en riktigt bra "lön". Bidragen jag talade om är knappast avsedda för mig och eftersom att jag inte är behov av dem tycker jag att det verkar dumt att använda dem bara för att jag kan. Då kan de pengarna istället gå till någon som verkligen behöver dem och som bidragen riktar sig mot. Jag pluggar för tillfället en 4,5-årig utbildning som jag inte behöver betala en krona för, tack vare andras skatt på surt fördärvade pengar. Då kan jag iallafall göra vad jag kan för att avstå från att ta bidrag jag inte behöver. Jag är inte alls vänster, snarare tvärtom, ifall någon undrar.

Förstår inte riktigt parallellen mellan att inte vilja ta bidrag och att hålla på med betting
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Q90 (+1), RobinD (+25), smak (+3), forbannat (+10), RJohanson (+5), Asder (+10), SlimCharles (+10), Soap (+10)

Senast redigerad av HL333982 den 2012-09-01 klockan 19:39.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat