| 2012-09-08 19:00 | SGP | M.Vaculik (Slk) vs H.Andersen (Den) |
. |
FT |
3 |
1.720 |
Vaculik fick en bra lottning, med två innerbanor - det är viktigt i Målilla. Har varit på en mycket högre nivå än dansken när han kommit in som reserv. Visserligen har Hans spottat upp sig på slutet, men kör nu på sin gamla hemmabana och det tror jag faktiskt kan vara en nackdel för honom. Som förare har man en förutfattad mening om en bana som man kört på mycket tidigare, men banan i Målilla har en förmåga att ändra sig väldigt mycket på kort tid. Andersen var dålig när Indianerna gästade Dackarna.
| 2012-09-08 19:00 | SGP | F.Lindgren (Swe) vs T.Gollob (Pol) |
. |
FT |
2 |
2.030 |
Och på tal om Dackarna - här kommer ett lir på Lindgren

Fredrik har höjt sig flera snäpp mentalt i år (iaf i GP) och på sin hemmabana som han oftast kör väldigt bra på ska han vara före gamle trötte Gollob. 2 poäng i tisdags för sitt Hammarby...GTFO!!! Lindgren vann ju även årets första GP i Sverige.
| 2012-09-08 19:00 | SGP | C.Holder (Aus) vs G.Hancock (Usa) |
. |
FT |
2 |
2.300 |
Möjligt att jag är helt snett ute men i min värld är Hängkuken fortfarande favorit till guldet. Holder var magnifik i Cardiff, men Målilla är annorlunda. Hade dessutom oflyt i lottningen - ytterbana i sitt första heat är inget kul. Lätt att komma in fel i tävlingen. Tror att Hancock med sina fina starter har en god chans att vara före aussien, och jag provar till det här oddset.
| 2012-09-08 19:00 | SGP | C.Harris (GB) vs H.Andersen (Den) |
. |
FT |
2 |
2.150 |
Tjock-Bomber har jag bränt mycket poletter på de senaste åren

Trist att se då han kan så mycket bättre, men det är starterna som är han stora gissel. However, i Målilla brukar han trivas fint och fick ju även prova på banan så sent som för två veckor sedan. Då hittade han rätt inställningar på slutet av tävlingen, hoppas han kan dra nytta av det ikväll. Bra lottning för britten, bättre än dansken.
Nu var jag tidigt ute Simb Chaplin

Har lite annat att pyssla med idag än att sitta framför datorn. Men vem som vinner låter jag vara osagt. Är så himla svårt att pricka finalvinnare, men Emil kommer närmare och närmare. Kanske är det dags för rysk seger ikväll?
En låt tillägnad Perfa
http://www.youtube.com/watch?v=UVEnm-LZozU