Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-08, 10:45   #34
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Lyckades med att misslyckas att posta en lång analys av omgången. Allt försvann . SUCK! Därför kommer systemet här med lite kortfattade tankegångar istället.

1: A: 11 B: 12-3-6-8
2: A: 9-8 B: 7-3-12-6
3: 2-1-5
4: 1-2-11-10-12
5: 1 Happy Bruises
6: A: 1-10 B: resten
7: 13-14

Minst 2 A. 720 kr.

Tycker omgången känns överkomlig.

11 Parkin ses med toppchans trots uselt utgångsläge över kort distans på en bana med kort upplopp. Utan strulläge hade det varit en mycket stark spik. 3 Avalon Spider är i mitt tycke överskattad även om dagens förutsättningar ger den chans att vinna loppet. Dock litar jag varken på häst eller kusk. Given utgång på Parkin och lika givet med fyra hästar bakom.

9 Pasco Frontline har jag väntat på. Suttit fast mot bättre hästar och trivs på distansen. 8 Dodo di Quattro är intressant idag med utrustningsändringar då kapacitet och styrka finns. Springer mest och bromsar och därför testar man helstängt huvudlag. Faller det väl ut blir det åka av. Då kan det mycket väl bli en dödensvinst till smaskiga 10%. Nöjer mig med utgång på dessa då B-hästarna också är klart dugliga. 6 Eros Tooma rankas ner på att det blir skor runt om idag. Tränaren tycker inte att det ska påverka men det tyckr jag!

2 Pihlajan Aaroni är en tänkbar spik idag. Mycket talar för spets runt om. Men nu rycker man äntligen skorna på 1 Faksen Jr och den måste jag ha med då även om den blivit väl mycket streckad. Och ja, 5 Hallsta Lotus vill man ju inte spricka på även om den sett mätt ut på slutet. Dock kort distans nu och det gillas säkert mer.

1 Bravo Lita tveklöst draget i fjärde avdelningen. 13% är riktigt bra då man siktar på helstängt samt att man rycker alla skydd till idag. Sen bombar man på i spets och räknar med att köra runt 15 blankt. Vågar dock inte tro helhjärtat på den och loppet känns tryggt med fem hästar. Men kan vara en rolig utgångshäst om rätt vibbar i värmning.

1 Happy Bruises har god spetschans. I värsta fall får den väl avgöra via snikspåret. Ruggig kuskförstärkning, bra häst som ska vara i "normalform" nu igen efter att ha varit för lugnt jobbad inför senaste starten. Tycker den känns snudd på oslagbar här och utser den till veckans bästa spik. Vad mer kan man begära av en spik på förhand?

1 Reveur Sand kan spetsa hem sjätte avdelningen. Vid toktempo bjuds 10 Ed You in i matchen. Med dessa två som utgångshästar har man täckt lite olika loppscenarion. Bakom finns en del roliga och jag vågar inte lita fullt ut på att ngn av 1-10 reder ut det.

I sista kommer säkert 14 Nahar rensa lite då "alla experter" förordar spik på 13 Caballion. Tycker 13-14 höjer sig och jag litar inte alls på Caballion trots att Erik upp säkert är ett jätteplus.

Lycka till!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat