I Division 2 Östra Götaland tar Assyriska emot Myresjö. Nordicbet sticker ut med att ge 1.62 för en hemmaseger, något jag betraktar som ett överodds.
Assyriska är ett lag som inte riktigt kan tävla om topplaceringarna i serien, men som verkligen har rest sig sedan serieinledningen då man var klart sämsta laget. Kollar man in formen har Assyriska de senaste 5 matcherna 2-1-2 8-6. De två förlusterna och det oavgjorda resultatet kommer mot topplag i serien, medan de två segrarna (med 4-0 borta och 3-0 hemma) kommer mot "vanliga" lag i serien. Assyriska är.... på... gång (som Christer Ulfbåge skulle sagt).
Myresjö går i motsatt riktning. De ligger just nu inte sist, eftersom de gick ganska bra i början på säsongen och därför bara hunnit rasa till näst sista plats. Formen ser ut som följer: 0-0-5 3-19. Man har alltså fem förluster i rad, nu senast mot medelmåttan Tenhult med 4-0 trots hemmaplan. Myresjö är inte bra.
Den här chansen kommer Assyriska ta. Jag räknar med ett par måls seger i alla fall.
Alltså:
Assyriska - Myresjö @1.62 (nordicbet)
Observera att jag brukar ha fel, så det kanske inte är så dumt att spela emot mig heller.