Mycket serviceplays ute idag så kanske många som tänkt spela precis som jag! Tycker omgången ser intressant ut med många sårbara favoriter. Väljer att ta ställning i jämnstreckade V65-4 där jag blev ruskigt imponerade av Nirvana Grif senaste och anser den borde vara klar favorit här. Har förövrigt väldigt bra tipsform på djuren, hoppas det fortsätter!!
1) A: 4 B: 5 C: 2
Kommentar: Tror 4 kommer till ledningen här och 5 är då sårbar som omgångens största favorit. 4 har bra form och trivs i ledningen, finns väl en viss risk att åke och björn kör sönder varandra och isf har jag min C häst som får perfekt resa bakom och kan springa förbi om det blir trötta ben.
2) A: 3,5 B: 4,8,2,6 C: 1,7,12
Kommentar: Ett lite mer öppet lopp, där mina A-hästar nog är bäst men inte givna. 5 väldigt kuskförstärkt med björn men tror 3 kan komma till ledningen och rankas först på det.
3) A: 10 B: 1,12,5 C: 3
Kommentar: Åke har ett nyförvärv som har kvalat på bra sett och det är positiva rapporter kvar. Har dock inte fungerat i tidigare regi i tävlingar så vågar inte gå fullt ut på den.
4) 12 Nirvana Grif
5) A: 1,3 B: 10 C: 11,5,2,6
Kommentar: Tyckerna spelarna streckat hel fel i detta lopp. Åke ger avslag på favoriten och Goober är värkligen ingen märkvärdig häst. 1,3 höjer sig tycker jag och man kan låsa på dessa två, 3 till ledningen? Vill dock inte spricka här så fegar och streckar på bakom här.
6) A: 9,3 B: 8,6 C: 7,5
Kommentar: Åkes är bra men var strulig i kvalet, sköter han sig bra chans. Dock är jag väldigt imponerade även av 9an och med framspår hade jag minst nöjt mig med A-gruppen alternativt spikat då den är starsnabb och allt för lite streckad här. Ouzo känns väldigt överstreckad.
Minst 3 A och max 1 C för att få in systemet!
DD spelar jag 1,3 (ev. lite med 10 också) mot 9 då jag finner mest spelvärde i detta då åkes i andra kommer stå i ett väldigt lågt odds som inte lär vara spelvärt.
Har jag missat något?