Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-11, 16:13   #196
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Den här gången var det lunchen som gick åt helvete!

Hade kikat in menyn på nätet http://www.rawlikesushi.se/RAWLIKELUNCH.pdf men när jag kom dit fanns det bara tre rätter på svarta tavlan.

Strimlad entrecôte - nej tack, nötkött mår bäst av att malas först.

Fläskfilé med röd curry - dagens thai? Äter bara fläskfilé hemma så det sprack också.

Kycklingspett med jordnötssås fick det alltså bli. Lika roligt som det låter men minst dåligt av dom tre. Klockan var strax före två och jag hade gått dit. Var liksom inte i position för någon plan B.

Beställde och så peka han på en tillbringare med ljummet vatten och apelsinskivor! Fanns en med något annat som flöt också. Rent kranvatten hade väl kostat extra. Så det blev till att pynta 15 spänn extra (95 totalt) för en Loka. Enda haket i stan som debiterar extra för allt utom ljummet vatten..

För 89 spänn hade jag fått en buffé med både sushi och ett otal varmrätter nere på stan. Kolsyrat vatten, glass, frukt och allt möjligt ingår också. Ja just det en skål med pissljummet diskvatten (misosoppa) ingick också. Sen kom maten in..

3 torra spett med kyckling samt ris som var lika torrt som höstlöven utanför fönstret. En fingerborg med jordnötssås ingick generöst nog. Slutligen en gigantisk salladsbuffé som bestod av 1 tunn skiva tomat, 2 skivor gurka och isbergssallad. Under det jätteberget av "grönsaker" dök 5 gram strimlad morot upp.

Varför kan dom inte hålla sig till sushi när dom ändå skiter i det andra? Dom skulle lika gärna kunna servera korv med bröd när dom ska bredda menyn för att lättare få spriträttigheter. Dom hade inga rättigheter innan dom flytta och utökade menyn så jag antar att det hänger ihop.

Ja det blev en banan när jag kom hem även denna gång, för mätt blev man åtminstone inte. Fick tröstäta lite glass till fikat också. Det ändå positiva av det här är att gröten i kväll kommer smaka extra bra.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat