Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk
Åke meddelar klart på Star Cross i avd4... Blir barfota nu och han tror på toppchans, då brukar det vara TOPPCHANS... Jag som trodde mkt på united face samt cooldream först. Oddset redan slashat på bet365(från 4 ggr till 2.5, säkert värde fortfarande). Ska försöka hugga på expekt om de släpper högt.
|
kan inte så något som helst värde i 2.50 eller 2.95 som expekt har på den. 4.00 som b365 hade från början fanns där värde i men inget överdrivet. Hade själv värderat den till 3.00-3.50
SS släppte sitt och spikar den och därmed slashas den direkt då många följer blint. Åke säger att det är hans bästa chans ikväll och att han tror att hästen vinner. MEN det är inte hans egen träning och han går blint på vad han kände i hästen i förra starten, han har ingen koll hur hästen har haft det mellan den starten och till dagens datum.
Jag hade tänkt att chansa med en spik på den fram till nu när SS spikade och får nog tänka om då strecken kommer öka dramatiskt under dagen/kvällen.
Hade det varit Åkes egen träning så hade det varit ett klartecken för mig med men nu vet jag inte om jag vågar lita på det lika mkt. Finns några hästar i loppet som gjort det mkt fint i skymundan och som nog kommer bli mkt streckvärda framåt 19-tiden.
3 kazire De Bob har alltid haft kapacitet men det har strulat mkt men det var en klar förbättring sist även om det var i ett billigt gäng. Kan han få ryggen på Star Cross kan det vara en rolig vinnare med lucka.
10 United Face vann (som väntat) sist och såg lysande ut och var långt ifrån tom i mål efter ett ganska tufft lopp med 12 sista rundan och spår på vägen. Felfri kommer den bli tung att stå emot
Cool Dream har kapacitet och har mött bra mkt bättre hästar än detta.
Som sagt så får vi se hur strecken ligger när det närmar sig.