Som jag har längtat efter målskytte-spelen!
Jag har bara spelarnas form under försäsongen att utgå från. Förhoppningsvis ger det ändå en bra bild. Spelarna som jag spelat idag är spelare som producerar även när det väl gäller, så jag är inte orolig.
| 2012-09-13 19:00 | Elitserien | Jason Krog vs HV 71 MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
0.04 |
4.250 |
Krog har fått en ny lekkamrat i Rhett Rakhshani. Onekligen har de trivts tillsammans då Rhett har 4+6 på 5 matcher och Krog med 5 mål på lika många matcher. Det är inga dussinlag man mött på försäsongen då man spelat mot topplagen i Europa.
Det är en tuff bortamatch för HV, men det kommer bli en jämn batalj med många mål förhoppningsvis. Krog har ett riktigt vasst skott och med den formen som han och Rhett visat upp under försäsongen ska Färjestad passa sig riktigt noga ikväll för dessa herrar. Skulle hålla honom till 3.5 ungefär.
| 2012-09-13 19:00 | Elitserien | Oscar Ahlström vs AIK IF MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
0.04 |
3.900 |
Under en intervju med lagets tränare, Per-Erik Johnsson, fick bröderna Ahlström beröm för att ha sett piggast ut på försäsongen. Oscar toppade AIKs poängliga under försäsongen med 3+3 på 10 matcher. Centrar mellan bröderna gör förmodligen Pirnes som håller en hög klass ES-mått mätt.
Håller Oscar till 3.50.
Återkommer möjligtvis senare med de två andra!
| 2012-09-13 19:00 | Elitserien | Brynäs IF vs Daniel Widing MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
0.05 |
4.000 |
| 2012-09-13 19:00 | Elitserien | Toni Koivisto vs Luleå HF MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
0.04 |
3.250 |