Åke om loppet och Sebastian K.
Sebastian K. (V75-1) har tagit loppen han har gjort för mig på bästa sätt. Han känns jättefin i träningen och jag tyckte att han var ännu finare senast på Bergsåker än i starten innan i Hugo Åbergs. Nu sprang han helt spikrakt och bröt inte i kurvorna. Över upploppet sprang han bara och klippte med öronen och när jag begärde lite extra svarade han direkt. Hästen har fått bra spår i båda försöken. I det första borde han komma förbi de invändiga hästarna i starten och ta ledningen. Sedan får vi se hur loppet utvecklar sig. Det finns ju open stretch på Åby så vi har flera valmöjligheter. Vi får se hur han står sig mot Commander Crowe. Vi ska försöka ge honom en match och eftersom Sebastian K. är en av de bästa hästar jag har tränat och dessutom är i fin form så är det klart att jag har förhoppningar.
Sebastian K. (V75-5) är det lite andra förutsättningar för i det andra försöket. Commander Crowe är invändigt om oss och det är dessutom Amaru Boko som är väldigt startsnabb. Det kan bli svårt att ta sig förbi den om Jorma laddar för fullt. Annars tror jag inte att två heat bekymrar Sebastian K. det minsta. Jag tror att han kommer att vara minst lika bra som i det första heatet men frågan är var vi hamnar ifrån start.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|