Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-15, 10:37   #36
AbbeAce

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Thomas Uhrbergs tankar och system...
Spoiler:

Tolv segrar på 14 starter på ett år i internationell toppkonkurrens – ja, Commander Crowe blir med rätt favorit till slutsegern i Åbys Stora Pris.
Men, jag har en känsla av att Sebastian K. närmat sig och att han kan slå Commander Crowe.

Den 27 augusti i fjol i Cagnes-sur-Mer vann Commander Crowe på 1.08,9 över 1609 meter och den 25 augusti i år försvarade han titeln genom en säker seger från dödens på Ready Cash.
Däremellan tolv lopp med tio segrar, en tredjeplats och en gång oplacerad. Och, en gång struken – det i ett lopp innan starten senast ...
Efter så många topprestationer, långa resor och uppståndelse är det normalt att man går ner i form. Han har gjort det tidigare just i september och han kan göra det igen, så därför tycker jag att det är värt att gardera Commader Crowe med just Sebastian K.

Svanstedt och o.s.
Jag har följt Sebastian K:s karriär sedan han debuterade sommaren 2009 och han harväl aldrig sett så fin ut som i de två senaste loppen. I Hugo Åbergs Memorial var han utan chans att gå i närkamp med Commander Crowe men var stark tvåa, det på 1.09 mot 1.08,9 för vinnaren.
Sebastian K. följde upp den insatsen med att vinna Sundsvall Open Trot från ledningen.
Nu är det dags för start tre för Svanstedt. Åke känner hästen bättre nu, vet vad han kan begära och Åke har vunnit många storlopp på Åby, det före och efter open stretch infördes.
Svanstedt är en vass taktiker, han har överraskat förr med sina styrningar och han kan göra det igen. Om han slår till via open stretch eller satsar på ledning runt om är svårt att säga, men jag är helt säker på att vi får se två kanonlopp – kanske tre om det skulle bli ett skiljeheat mellan David och Goliat ...

Manalapan bara bäst
Mitt singelstreck i den 5-stjärniga V75-omgången kommer i ”Brons”-loppet.
Hästen heter Manalapan, körs av Johnny Takter och den här 4-åringen har den överlägset högsta kapaciteten i detta startfält.

V75-1: Commander Crowe har körts mycket offensivt, inte minst i Hugo Åbergs Memorial – och det lär bli samma taktik den här gången från spår sju. Om det blir för tufft gynnas givetvis Sebastian K. av detta. Jag streckar därför båda hästarna och dubblar systemet.
V75-2: Bobbery med formkusken Olle Goop, en altmeister som verkligen vet hur en volt ska ledas, är mitt vinnarekipage i detta öppna lopp. Se upp med Cobol Queen, kanske satsar Stig H Johansson på batfotabalans även på detta sto. Vi såg ju hur bra Baroness Boko blev av den balansen vid V86-segern i onsdags och veckan före var det samma segerrecept för stallets Exotic Sund.
V75-3: Manalapan travade i 1.13-fart i drygt två varv efter galoppen i Derby-kvalet. Normalt är han travsäker och jag tycker att han bara är bäst i detta ”Brons”-lopp. Svåraste emot är Balticas Yahoo.
V75-4: Exotic Sund var oerhört bra vid V86-segern, det för första gången med barfota runt om. Jag streckar halva startfältet, där Super Karma kan bli bortglömd efter de tre senaste insatserna.
V75-5: Commader Crowe har nu ett intressant läge, kaske mest för att han har flera startsnabba utvändigt och han har tidigt visat galoppinslag när han vill hänga med i startrusningen. Han gjorde så senast i Cagnes-sur -Mer men fann då snabbt travet. Sebastian K. utmanar.
V75-6: Mr Picolit har ett svårt utgångsläge men han har vunnit förr från bakspår. Min New Line var klart bra senast som V75-trea och han har fin form. Taktik? Ja, från detta fina läge lär man inte hamna ute i spåren men kanske väl i open stretch-spåren.
V75-7: Saston är draget i detta fina långlopp, men jag vill varna för Boman. Raja Mirchi tror jag får tufft från detta svåra läge.

Thomas system
V75-1: 4, 7. Res: 6-2.
V75-2: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9. Res: 10-12.
V75-3: 4 Manalapan. Res: 6-9.
V75-4: 1, 3, 6, 7, 10, 11. Res: 9-4.
V75-5: 2, 5. Res: 3-4.
V75-6: 1, 3, 12. Res: 10-6.
V75-7: 6, 7, 11, 12, 13. Res: 14-15.
Systemet är på 2520 rader och det kostar 1260 kronor. Om man också singelstreckar Bobbery i avdelning 2 blir det systemet på 360 rader och kostar 180 kronor
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat