Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-15, 13:26   #51
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoobieClown Visa inlägg
Tja jag vet inte hur han kör i sönder hästen när han kommer ligga i rygg och smyga med. Visst kan det vara så att Martens sätter uppp ett bra tempo hela vägen och då får Sebastian jobba men att den skulle bli sönderkörd i dessa heat kan jag inte se. Kommer han punchigt på det i heat 2 så kommer han nog ge upp loppet men annars blir det smyga i rygg och hoppas att Martens inte kör för hårt sista varvet utan gör bort sig (som en del fransmän har gjort) och kör sista 500 då kan Sebastian K avsluta i tempo som inte många hänger med i. Men et ska vara på kortspeed inget annat.
Sebastian var visserligen inte lika bra då men så avklädd han blev i Finland så förstår nog alla att det bara finns ett scenario som han sänker Commander på och det är ovan nämnda.
Martens har väldigt mycket erfarenhet av Sverige och Åby, och ska inte förväxlas med random fransman som kommer hit.

Med köra sönder menar jag att hästen är 6år. Ska köra 2 heat för att vinna. Vinner då Commandern andra så måste Sebastian då köra 3 heat. Sådant sätter sina spår i hästen, rejält!
Räcker med att se hästar som startar i Elitloppet där de kör 2 race på samma dag. Inte många klarar en sådan plåga. Iceland tex blev ett offer som skördades där.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat