Citat:
Ursprungligen postat av NoobieClown
Tja jag vet inte hur han kör i sönder hästen när han kommer ligga i rygg och smyga med. Visst kan det vara så att Martens sätter uppp ett bra tempo hela vägen och då får Sebastian jobba men att den skulle bli sönderkörd i dessa heat kan jag inte se. Kommer han punchigt på det i heat 2 så kommer han nog ge upp loppet men annars blir det smyga i rygg och hoppas att Martens inte kör för hårt sista varvet utan gör bort sig (som en del fransmän har gjort) och kör sista 500 då kan Sebastian K avsluta i tempo som inte många hänger med i. Men et ska vara på kortspeed inget annat.
Sebastian var visserligen inte lika bra då men så avklädd han blev i Finland så förstår nog alla att det bara finns ett scenario som han sänker Commander på och det är ovan nämnda.
|
Martens har väldigt mycket erfarenhet av Sverige och Åby, och ska inte förväxlas med random fransman som kommer hit.
Med köra sönder menar jag att hästen är 6år. Ska köra 2 heat för att vinna. Vinner då Commandern andra så måste Sebastian då köra 3 heat. Sådant sätter sina spår i hästen, rejält!
Räcker med att se hästar som startar i Elitloppet där de kör 2 race på samma dag. Inte många klarar en sådan plåga. Iceland tex blev ett offer som skördades där.