Citat:
Ursprungligen postat av KP
Med köra sönder menar jag att hästen är 6år. Ska köra 2 heat för att vinna. Vinner då Commandern andra så måste Sebastian då köra 3 heat. Sådant sätter sina spår i hästen, rejält!
Räcker med att se hästar som startar i Elitloppet där de kör 2 race på samma dag. Inte många klarar en sådan plåga. Iceland tex blev ett offer som skördades där.
|
Ja, alltså borde det inte slita väldigt mycket att köra två lopp såhär? Det borde väl tala för att någon häst som vilat mer i första avdelningen, kanske rent av galopperat bort sig, kommer att ha mycket krafter kvar och därmed kunna utmana Commander i andra? Eller måste en häst som först galopperar alltid springa i mål? Man kanske måste gå i mål i första loppet för att få köra andra?
Nu är jag visserligen amatören här men rent spontant tycker jag i alla fall att det känns vanskligt att spika samma häst i båda loppen. Själv hoppas jag ju på miljoner. Förhoppningen är därför att Seb K vinner en tät strid i första mötet, och att andra loppet ger en praktskräll i form av 1, 6, 7, 8, som alltså eventuellt inte tagit ut sig så mycket i första. Någon kommer hursomhelst att ha mer krafter sparade.
Så får det bli. Seb K vinner första. Monster Drive tar andra. Tick tack - tie miljoner.