Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-15, 14:01   #53
Asprilla

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Med köra sönder menar jag att hästen är 6år. Ska köra 2 heat för att vinna. Vinner då Commandern andra så måste Sebastian då köra 3 heat. Sådant sätter sina spår i hästen, rejält!
Räcker med att se hästar som startar i Elitloppet där de kör 2 race på samma dag. Inte många klarar en sådan plåga. Iceland tex blev ett offer som skördades där.
Ja, alltså borde det inte slita väldigt mycket att köra två lopp såhär? Det borde väl tala för att någon häst som vilat mer i första avdelningen, kanske rent av galopperat bort sig, kommer att ha mycket krafter kvar och därmed kunna utmana Commander i andra? Eller måste en häst som först galopperar alltid springa i mål? Man kanske måste gå i mål i första loppet för att få köra andra?

Nu är jag visserligen amatören här men rent spontant tycker jag i alla fall att det känns vanskligt att spika samma häst i båda loppen. Själv hoppas jag ju på miljoner. Förhoppningen är därför att Seb K vinner en tät strid i första mötet, och att andra loppet ger en praktskräll i form av 1, 6, 7, 8, som alltså eventuellt inte tagit ut sig så mycket i första. Någon kommer hursomhelst att ha mer krafter sparade.

Så får det bli. Seb K vinner första. Monster Drive tar andra. Tick tack - tie miljoner.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat