Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-16, 01:38   #17
AndreasB1897
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-09-16 Hammarby IF - IFK Skövde HK (Swed Elits)



Datum: 2012-09-16
Tid: 16:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: Hammarby IF - IFK Skövde HK
Period: ft

Spel: IFK Skövde HK -1.5
Insats: 4.00
Odds: 1.980
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Tänkte bjuda på en rek när jag har lite tid över.

Imorgon tror jag tyvärr det blir torsk för mitt kära Hammarby på grund av några orsaker.

Hammarby är inget hemmastarkt lag så att det finns någon stor hemmafördel här det tror jag inte på. Bajen hade 3-1-12 och 7 poäng förra året på hemmaplan och med detta var man sämst i hela Elitserien. Skövde å andra sidan hade ett bortafacit på 7-4-5 och 18 poäng och med detta var man 6:e bäst i Elitserien på bortaplan.

Hammarby har inte gjort några spektakulära nyförvärv utan man har fått behålla det mesta från förra året, vilket inte alltid är dåligt men i detta fallet så tycker jag faktiskt det. Bajen klarade sig kvar förra året genom lite flyt i slutet och man hade behövt värvat och hade säkert gjort så inför denna säsongen om man bara hade haft pengar. Skövde däremot har förstärkt en del och den tveklöst bästa värvningen är Robert Arrhenius. Om man ska lita på Skövdes tränare Henrik Schnedier så säger han att Arrhenius har haft en mycket bra start i Skövde och verkligen tillfört en helt ny dimension i anfallspelet.

Skövde är bättre på alla positioner än Hammarby, på vissa positioner t.o.m överlägsna.

Linan -1.5 brukar jag ofta spela istället för rak eftersom det i princip är samma sak, och att då få "rak" på Skövde @ 1.98 tycker jag är mycket mycket bra. Hade detta inte varit i början av säsongen så tror jag att jag hade tryckt iväg en 5/5 units.

Hoppas ni orkade läsa allt och fick er en redig uppfattning av matchen och mina tankar.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+2), eddieh (+5), Vlad (+1)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat