Färjestad spelade mycket mer defensivt än vad jag trodde och AIK var faktiskt bättre. Redan i början av sista perioden kändes det som Färjestad försökte spela av matchen. När AIK sen gjorde målet kändes det som FBK blev nervösa och att det gjorde att backarna tappade mycket puck på grund av dåliga första pass och då lyckades AIK få många bra 3-1, 3-2, 2-1 och 2-2:or. Sedan mot slutet började FBK hitta rytmen igen och fick PP perioden ut och i början av OT. I OT-pp ska man bara göra mål och det lyckades FBK med. Summa sumarum tycker jag FBK förtjänade segern.
Idag spelar "clubben" mot Rögle. Spelbolagen ligger på med 155 på LHC som vinst på ordinarie vilket är lite lågt imo. Jag anser att det borde ligga runt 1,70 så här tidigt på säsongen. Över och under vågar jag mig inte på sä här när det gått dåligt. Skulle jag spela något så skulle jag spela över med tanke på oddset men jag avstår helt.
Jag lämnar mina uteblivna läsare med en film som elitserielagen borde kolla på för att få igång målproduktionen.
http://www.youtube.com/watch?v=GTcu6rEOCws