Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-18, 20:48   #3
Analys
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Düskland ja... Uj Uj!

Till en början, pre -06, var det i stort sett upp till varje enskild stat att bestämma (likt USA).

-06 gick alla 16 (gissar hej vilt på att det inte finns fler än 16) stater tillsammans och röstade för ett totalförbud mot iGaming. Monopolet var väl som jag förstår fortfarande tillåtet.

De blockerade utländska bolag och hindrade bankerna från att genomföra transaktioner.

Detta väckte stora debatter och hux flux så hade EU beslutat att det bröt mot dess regler. 2008 (?) stramades det åt ännu mer och även monopolet (?) tvingades strypa sin verksamhet - till att bara erbjuda hästspel på nätet. Marknadsföringen stramades också åt rejält.

Kring 2009 ansåg ett par spelbolag att detta var helfel och stämde tyskar. Internet ska vara fritt och bla bla.

Än en gång gick EU in och slog med pekpinnen. Monopolet skred direkt mot europeisk lagstiftning.

Vart vi idag befinner oss är jag lite mer osäker på, däremot skulle man väl efter senaste EU smisket börja släppa lite på reglerna. Har något vagt minne av att det nu gått tillbaka till att varje enskild stat ska besluta.

Observera att jag inte är något uppslagsverk i frågan och mitt minne kan mycket väl ha svikit mig efter alla turer genom åren. Google och lite engelsk lektyr borde kunna ge mer klarhet i ämnet.

Das Führer?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+20)

Senast redigerad av Analys den 2012-09-18 klockan 20:52.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat