Citat:
Ursprungligen postat av plingplong
Håller helt och hållet med angående de datorstyrdas nivå. Har inte spelat så mycket NHL offline men desto mer på FIFA och där är det omöjligt att köra på den svåraste graden. Datorn blir ju omänskligt bra och gör aldrig några misstag osv. Man vill ju att den som vinner ligan ska vara bäst och ha vunnit flest matcher oss sharpers emellan, datormatcherna ska fungera lite som uttfyllnadsmatcher och på så sätt vara relativt lätta tycker jag.
|
Testade en match mot datorn på all-star nyss och fick stryk med 5-2. Har mött de flesta som skrivit i denna tråden och inte fått stryk med 5-2 mot någon utan jag har vunnit fler än jag förlorat mot deltagare i vår liga. Sure en match är inget vidarte sampel mot datorn men precis som du säger så märker man direkt att datorn gör inga misstag, den släpper inte till några frilägen och missar nästan inga passar. Det är riktigt svårt att ta pucken av datorn men framförallt, datorn sätter lägena den får. Frilägen är oftast mål, powerplay är mål och när man möter någon online så är det väldigt svårt att sätta frilägen osv.
Man måste spela helt annorlunda för att slå ett bra datorstyrt lag jämfört med att slå en annan person och man kan i stort sett vara bäst mot datorn men sen sämst mot andra personer eller tvärt om.