Tycker de två bästa spikarna är i ordningen:
Global Mazerine och Famous Dream
Åke tycker Global Maxerine är hans bästa chans i omgången och det alltså före den stora favoriten i 6:e. Spikar bra mkt hellre en som Åke kör själv och när den nu inte är lika mkt streckad som den andra ser jag mkt mer värde i den.
Famous Dream tror jag vinner detta lopp ut och in. Spelar nästan ingen roll vilken position det blir. Pratade med en i kretsen kring hästen inför kvalet till stoderbyt och det lät ruskigt uppåt på allt. Det visade den sen iloppet men Per körde mot fel häst och fick stryk av en som fått det i halsen. I finalen gick den sen mkt starka sista 800 i spåren i ett lopp där dom körde mkt mkt snabbt i täten, fick för långt fram men formen består.
Tycker även låset på hästarna 9 och 11 i DD1 kan vara ett bra drag.
Finns för många saker som talart emot en del av favoriterna ikväll för att ens tänka på spik. Diplomat Sund är överlägsen dessa hästar men som sagt så är den osäker som få och inte ens Takter kan göra att man känner sig säker när den är ute.
Main Kronos kan få svar och även om han kommer till spets kommer det gå undan och med helstängt är det risk för ett för tufft första varv. Nantucket hade jag spikat om det varit sommarbana men nu är det ju förmodligen inte det och det blir 5-6 streck.
Bailey Sweet Grim med Frank till 77% känns lite för mkt även om nätbolagen verkar hålla med i sin oddssättning. Har ett par roliga nästagångare i det loppet och kommer gardera med dessa. Se främst upp med 2 Une Rose Charmes som är en stark och fin häst och som jag ser det är den idag tom kuskförstärkt vilket inte de andra kan skryta med precis!
Tycker 5 och 6 i sista V86:an känns som de med bäst chans relaterat till strecken. Speciellt 5 Dean Meatloaf är streckvärd och kan vara en bra chansspik iaf på DD.
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|