Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-28, 00:29   #66
AndreasB1897
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-09-28 Redbergslids IK - Ystads IF HF (Swed Elits)



Datum: 2012-09-28
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: Redbergslids IK - Ystads IF HF
Period: ft

Spel: Ystads IF HF -0.5
Insats: 3.00
Odds: 2.100
Bolag: Ladbrokes

Motivering:
Tycker det är lite för högt odds här, anser att det är 55% fördel på Ystad IF HF.

Denna matchen skulle egentligen spelats i torsdags men blev flyttad till fredagen på grund av Sävehofs Champions League äventyr.

Redbergslid har startat Elitserien med 3 torsk och 1 vinst. Vinsten kom mot Aranäs som är riktigt dåliga och dom 3 förlorade matcherna kom mot motstånd som är lika bra och till och med sämre än Ystad. I senaste matchen så förlorade RIK borta mot HK Malmö efter en bra första halvlek och en katastrof andra halvlek 31-29 (16-12). Med ett jämnare spel matchen igenom så tror jag inte man ror på ett Ystad som värvat riktigt bra inför säsongen och dom unga talangerna Jim Gottfridsson och Julius Martinsson har fått ytterliggare ett år att mogna och växa sig in i Ystads tröjan.

Ystad har bara spelat 2 matcher än så länge, praktfiaskot hemma mot IFK Kristianstad i premiären där man inte kunde göra mer än 16 mål. I den senaste matchen så kom äntligen målproduktionen igång och det blev en mycket imponerande seger hemma mot Drott med 34-24. Jag tror Ystad har kommit igång lite mer nu och kan man göra 34 mål mot Drott så kan man åtminstone göra runt 30 borta mot Redbergslid. Jag tror dom gör det och i så fall så ska denna matchen vara i hamn.

Jag spelar Ystads IF HF -0.5 på Ladbrokes @ 2.10.

// AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat