Tänkte dela med mig om lite tankar i Div 2 Östra Götaland.
Myresjö - Oskarshamn
Såg HFF mot Myresjö förra helgen och det kunde blivit 8-1 istället för 4-1 om HFF varit lite vassare i avsluten, Myresjö hade inget spel och att de knappt tagit några poäng är föga förvånande
Att de nu ska störa Oskarshamn som spelar för seriesegern finns inte på kartan, Oskarshamn har lysande form också och har slagit bra lag som Motala och Linsdal med klara siffror på kort tid.
Minus i Oskarshamn att man saknar en av sina bättre spelare Peiman Eliassi men de visade senast att de är riktigt bra även utan honom.
1,45 som jag spelade till häromdagen var högre än jag hade satt, oddsen på borde lega på runt 1,30 tycker jag.
Tord - Assyriska
Vet inte hur man ska beskriva läget i tord men det är full kaos, På de senaste 10 matcherna har man tagit 3 poäng och tränaren fick kicken för 2-3 veckor sedan och tränarbytet har inte fått någon effekt utan tvärtom snarare.
Förlust senast mot en av seriens slagpåsar Haga med klara 3-1 och som om inte det var nog åkte man på 2 st utvisningar, Daniel Karlsson och Anton Johansson som åkte på dessa skulle jag vilja påstå är bland deras bättre spelare som är givna i startelvan och blir kännbara avbräck.
Assyriska vet jag inte mycket om, det kanske någon annan gör?
Men rent spontant så med dessa förutsättningar hos Tord så känns odds uppemot 2,50 på 2an lockande och prövas.
Vimmerby - HFF
Avråder spel på HFF till oddsen som erbjuds, Vimmerby är inget dåligt lag speciellt inte hemma på sitt konstgräs och de kommer inte ge bort något gratis till Husqvarna som faktiskt haft lite tur i de senaste matcherna och tagit 3 poängare trots endel tveksamt spel.
Trevlig Helg gott folk och lycka till med spelen.
Senast redigerad av linusjkpg den 2012-09-28 klockan 21:03.
|