Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-29, 10:57   #29
joemag
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Bara lite korta tankar om dagens matcher:

SAIK - FBK
Känns som en extremt svår match överhuvud taget. Såvida inte oddsen för ö/u eller ML ligger ojämt kommer jag att avstå. SAIK borde vara favorit i bolagens ögon men jag tror ändå att FBK har bra chans. Deras defensiv har varit bra samtidigt som SAIK har mött dåliga lag.

BIF - TIK

Brynäs vinner denna efter att ha spelat lite halvrisigt sedan vinsten mot LHC imo. Timrå ska dock inte förbises hur som helst men jag tror ändå att brynäs tar denna. Luktar under?

Lakers - LHF

LHF tar denna. Lakers är nere riktigt i skiten. Luleå i sin tur är sugna på att jobba vidare på en vinningstreak efter vinsten mot Frölunda. Denna lina borde ligga väldigt lågt med tanke på att Lakers kan vara riktigt bra defensivt och Luleå inte ger några direkta målkalas.

FHC - AIK

FHC gjorde väl ändå en helt ok match med tanke på att dom höll sig inom räckhåll mot LHF borta. AIK är riktigt i skiten, LHC gjorde inte mer än man behövde. AIKs mål var dåliga misstag av LHC. Samtidigt tappade man mycket puck i uppspelsfaser i egen zon vilket gav LHC bra lägen. AIK hade många ppn utan att lyckas! FHC är dock också i skiten. Att ha uttalat att Kenta inte får förlängt innan säsongen känns inte som någon höjdare. Dessutom går man och väntar på räddning. Jag ser dock ett litet trendbrott i den senaste matchen och jag tror att laget har insett att man inte bara kan låta sig bli ifrån åkt av andra efter att ha blivit utbuade hemma. FHC borde kunna vinna denna, kan kräva förlängning.

Rögle - HV

HV var tydligen skit mot MoDo. Samtidigt tycker jag att sätta andramålvakten i mål påvisar signalerna att laget inte behöver vinna denna match. Nu tror jag laget är revanschsuget efter förluster. Rögle har en vinst mot Växjö i bagaget men en förlust mot TIK. Jag tror dock HV tar denna utan problem nu när laget förlorade senast.

LHC - MoDo

En kamp mellan två lag på uppgång. LHC med ett par vinster i början och MoDo med Steen i spetsen. Över borde plockas snabbare än en löning försvinner hos lyxfällandeltagare. Målkalas i chokladasken kan jag NÄSTAN utlova. Matchen i sig blir nog jämn. Borde spela X2 med tanke på att oddsen borde ligga 1,85-1,90+ på det.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat