Kanske mitt tidigare inlägg är svårt att förstå, men det är grunden för att förstå att en slumpmässiga utfall befinner sig i olika sviter av utfall - olika present states.
Enkelt uttryckt, så ska jag vissa ett exempel hur det kan fungera att spela med eller emot obalans.
Man använder sig av en march eller en enkel algoritm med detta exempel.
Tillbaks till början.
State 1
Är när serier kommer i sviter - flera i rad - utan att någon annan state är närvarande och då växer obalansen åt ena hållet.
State 2
Är när krona och klave alternerar ( Intermittenser) - flera i rad - utan att någon annan state är närvarande och då växer obalansen åt ena hållet.
State 3
Är när serier och intermittenser alternerar och ingen obalans växer åt ena eller andra hållet.
Nu låt oss säga att varje gång ett state återupprepar sig självt, så får vi en överrepresenterad riktning åt ena hållet.
Även detta en obalans men lite omvänt mott vad jag nyligen nämnt ovan.
Om jag då förutsätter att present change or average nästan alltid är närvarande med slumpmässiga utfall, så kan jag spela på den principen.
W W L W L W W L W L W W W W W L W W W W W L W L L
L W L W W W W L L
W L W L W W L L
W W L W W L W W L W W L L
L W W W W W L W L L
W L W W W W L W W L W W L W