Än så länge, så har ni varit snälla, hade faktiskt förväntat mig en massa skit, eftersom det är matematiska spel modeller.
Men kanske någon snappa upp något av värde.
Ett sätt att beskriva vad en march eller en algoritm kan göra.
Win or break even.
Alltså om man ämnar att vinna sviter och minska förlust sviter, så kan man rikta in sig att gå jämnt ut när du får en hög varians - ett sätt att göra avslut innan det är - to late - en slags tendens eller riktning åt ena hållet.
Som jag nämnt ovan så finns det en spel modell bland andra som fångar upp "average events" eller "present change" ...
Om man tar en titt rörande "the bell curve" så ligger man runt eller pendlar mellan 95% eller 68% med denna princip, vilket är än väldigt hög strike ratio - att spela när vinst sviter är närvarande och inte jaga vinst sviter när dom inte är närvarande.
"The bell curve" i sig självt har inget tak - utan kan stegra till 3.00, 4.00, 5.00 eller 6.00 STD - ville bara nämna detta.
Vinst och förlust sviter kommer i sekvenser och om vi tar en titt rörande Bell Curve - så kan det se ut så här:
Tänker mest på hur man handskas med förlust veckor eller månader.