Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012
-
Varför skulle det vara något lurt - det kan jag inte förstå - jag fråga faktiskt om tillåtelse först av MOD ...
Just av den anledning att jag visste att det skulle bli storm-varning, det brukar bli så när man diskuterar spel modeller.
Fråga just av den anledningen för jag har och är aktiv sedan många år tillbaks inom andra spelområden och här som där är en del medlemmar lika känsliga som gamla kärringar.
|
Att man får någon sorts tillåtelse från en moderator betyder ju inte att man inte får (kreativ) kritik eller mothugg från andra debattörer - för detta är ju trots allt ett forum, som är till för att folk ska diskutera och debattera.
Storm vet jag inte riktigt om jag ser någonstans i tråden. Du har bla. skrivit att du varit aktiv inom roulette - något som så klart väcker intresse hos många spelintresserade, just av den anledningen att det inte existerar något förutom fusk som gör roulette till ett vinnande spel.
Det är inte många medlemmar här som varit "känsliga som gamla kärringar" mot dig. Det finns däremot folk som kommit med frågor, bett dig vidareutveckla dina tankar och ifrågasatt sånt som de inte får ihop.
Hör följer en del av de konstruktiva svar du fått av andra skribenter som jag tycker är helt befogade, konstruktiva och som jag anser att du borde ta till dig positivt - håller du inte med?
Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av kingofding
Ingen aning om det är bra eller dåligt men krävs ju fortfarande att man är vinnande i sitt bettande för att sådant här skall fungera. Mycket jobb för inget/samma resultat imo.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Juret
Men inget av det du skrivit om hjälper dig att värdera oddsen?
|
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra
Förstår inte ditt system överhuvudtaget men vore det inte roligare att lägga in dina spel i ett sheet här så man kan följa hur det går för dig?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Juret
Men du menar väl inte på fullaste allvar att du kan tjäna pengar i längden på att exempelvis spela till odds 1.95 när den förväntade sannolikheten är 50 % (negative expectation/expected value) för att du använder ett visst insatssystem?
|
Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Som vanligt med sådana här trådar är det många fina och svåra ord om hur det i teorin fungerar men aldrig någon praktisk verksamhet. Sluta pladdra och bevisa att det fungerar och gärna med +3000 spel så vi kan vara någorlunda säkra. Until then - see you later.
|